Alimentele care îmbunătăţesc memoria

1

Stresul de peste zi, lipsa unei activităţi care să vă relaxeze, o alimentaţie fără vitamine, proteine şi minerale şi lipsa sportului reprezintă câteva dintre cauzele pentru care, uneori, memoria de joacă feste.

Dacă sunteţi obişnuiţi să luaţi suplimente nutritive sau medicamentoase pentru a reţine mai uşor este bine să cunoaşteţi şi alimentele care îmbunătăţesc memoria şi care vă vor ajuta să vă relaxaţi şi să priviţi lucrurile cu mai multă încredere şi optimism.

Alimentele care îmbunătăţesc memoria

Datorită conținutului ridicat de acizi grași Omega 3 și Omega 6, consumul de pește ajută ca informația să fie mai ușor transmisă între neuroni.

Alimentele care îmbunătăţesc memoria nu trebuie văzute drept alimente care fac minuni, însă consumate frecvent vor acţiona benefic asupra corpului nostru. Şi ştiţi ce se spune: minte sănătoasă în corp sănătos!

Ca să reţineţi mai uşor, trebuie să vă asiguraţi că organismul vostru primeşte multe vitamine, minerale, mâncăruri cât mai slabe, cu puţine calorii şi sare şi zahăr în cantităţi moderate.

 Pe lista lungă cu alimentele care îmbunătăţesc memoria se află:

  • Carnea de vită
  • Strugurii și vinul roșu
  • Migadalele și semințele
  • Avocado, fructele de pădure și caisele
  • Morcovii, sfecla și spanacul
  • Peștele și uleiul de pește
  • Usturoiul
  • Uleiul de măsline

De ce este bună carnea de vită pentru memorie? Conţine cantitatea de fier de care organismul nostru are nevoie pentru a nu suferi de anemie, de unde rezultă stări de ameţeală şi lipsa puterii de concentrare.

Printre alimentele care îmbunătăţesc memoria se numără şi merele. Ele conţin un antioxidant numit quercitină, despre care numeroase studii au arătat că reduce riscul apariţiei Alzheimer-ului şi îmbunătățește capacitatea de atenţie şi memorare.

Mai adăugăm în meniul nostru şi afinele, care protejează celulele creierului de toxine şi stimulează regenerarea neuronilor.

Alimentele care îmbunătăţesc memoria

Afinele conțin resveratrol, cel mai putenic antoxidant care elimină radicalii liberi si luptă împotriva îmbatrânirii celulelor.

La fel de importante sunt şi nucile, foarte bogate în vitamina E. Nucile sunt un antioxidant puternic, ce conservă creierul şi nu îl lasă să îmbătrânească.

De pe lista cu alimentele care îmbunătăţesc memoria nu trebuie să lipsească ouăle, bogate în vitamina B, unul dintre nutrienţii esenţiali pentru sănătatea creierului. Oul îmbunătăţeşte memoria şi capacitatea de concentrare.

Pe lângă faptul că sunt delicioase şi plăcute de toată lumea, citricele, prin cantitatea mare de vitamine şi minerale pe care le oferă organismului, hrănesc creierul şi stimulează circulația sângelui.

De asemenea, aveţi grijă ca din dieta voastră să nu lipsească orezul brun, fulgii de ovăz, lintea şi cerealele, brocoli, conopida sau varza.

Sunt bune la gust şi ne menţin atât trupul, cât şi mintea în formă excelentă.