Când e bine să fac sport

Când e bine să fac sport

Când e bine să fac sport, cum, ce exerciţii, câte minute şi câte zile pe săptămână? Vă sună cunoscute  aceste întrebări? Pe buzele mele au fost de nenumărate ori, mai ales că de fiecare dată îmi propuneam să fac sport de acasă pentru ca timpul nu îmi permitea să mă duc regulat la o sală.

Pe lângă alergat şi înnot întotdeauna am optat pentru exerciţii pentru picioare, mâini, spate şi abdomen (în special pentru abdomen şi şolduri). Iar ziua de astăzi a fost o adevărată provocare pentru mine.

Avem o obişnuință la Radio Hit să facem în fiecare săptămână câte o emisiune tematică. Aşa am ajuns să facem emisie în pijamale, în personaje de poveste, în halate de baie, iar astăzi…în echipament de sport.

Am avut şi un antrenor pe măsură: Tudor Sîrbu. Un tânăr foarte carismatic, care pe lângă faptul că e instructor sportiv la sala de cățărat din Iasi, mai este şi instructor de înot, iar dacă vreţi vreodată să învăţaţi să patinaţi tot la el puteţi apela. El ne-a fost prezentat de Alina Mălăescu. Alina face parte din Fitness Urban, o comunitate care adoră mişcarea şi care ştie să lanseze provocări îndrăzneţe (iar acum are o provocare interesantă pentru fete și băieți. Intrați aici ca să vedeți despre ce este vorba).

Şi uite aşa, printre intervenţii am făcut şi mişcare. Exerciţiile au durat aproximativ 35 de minute. Au fost exerciţii de încălzire, de bază (care au vizat toate grupele mari de muşchi – picioare, mâini, abdomen şi spate) si stretching, de întindere a musculaturii.

Care sunt sfaturile lui Tudor:

DIMINEAŢA

Să începem ziua cu exerciţii uşoare de încălzire, o gimnastică de înviorare, timp de 10 minute

LA PRÂNZ

Dacă aveţi o pauză la prânz atunci puteţi face nişte exerciţii “compensatorii”.  Au rolul de a relaxa muşchii şi de a-l aduce la o stare de bine după câteva ore de muncă la birou. În acest fel, ne ajutăm spatele şi umerii căzuţi (de prea mult stat la birou) să îşi revină şi să se ridice. Cel mai simplu exerciţiu pe care îl puteţi face la serviciu este întinderea mâinilor deasupra capului, după care continuăm cu răsuciri dreapta/stânga.

Iar dacă ora prânzului va prinde acasă sau în vacanţă e bine să aduceţi în completare următorul exerciţiu: luaţi o saltea de izopren, vă întindeţi pe burtă, mâinile întinse în prelungirea trunchiului şi ridicaţi atât mâinile, cât şi picioarele în acelaşi timp. Puteţi face acest exerciţiu şi alternativ ca şi cum aţi înnota.

SEARA

Este indicat ca seara să mergem la sală unde să practicăm fitness sau aerobic, să mergem la înot sau la alergat. În acest fel corpul nostru va fi mult mai odihnit. Dacă nu aveţi cum să mergeţi la sală atunci este bine să apelaţi la exerciţii de mobilitate. Lucraţi pentru spate, mâini, picioare, fese şi abdomen.

Dacă dimineaţă sau la prânz trebuie să faceţi repetări, seara este bine să renunţaţi la ele, iar în schimb să menţineți o anumită poziţie (timp de 10-15 secunde în funcţie de complexitatea exerciţiului şi de gradul de efort astfel încât musculatura să se întindă perfect).

Dacă stilul vostru de viața este unul sedentar şi vreţi să vă apucaţi să faceţi sport e bine să ştiţi cum să vă dozaţi efortul. Începeţi cu exerciţii de încălzire şi apoi lucraţi toate grupele mari de muşchi. La final trebuie să faceţi stretching pentru întinderea musculaturii şi treptat să reveniți la forma de dinainte de repaus.

Nu faceţi greşeala să vă axaţi doar pe abdomen sau fese. Tot corpul trebuie lucrat, treptat şi cu multă răbdare. Faceţi mișcare în jur de 15-20 de minute, de 3-4 ori pe săptămână. Asta dacă sunteţi începător. După ce veţi reuşi să treceţi peste febra musculară veţi vedea cât de bine vă veţi simţi.

Şi vorba lui Tudor: “O persoană care face exerciţii nu va fi o persoană demoralizată. Va fi tot timpul cu zâmbetul pe buze şi gata să facă ceva nou ”.

Voi obişnuiţi să faceţi sport? Cam cât de des şi pe ce vă axaţi?

Acum vă las să vă amuzați cu pozele de la radio. Noi ne-am simțit excelent. Pentru mai multe poze și filmulețe cu noi în acțiune intrați pe pagina de Facebook.

Când e bine să fac sport

Când e bine să fac sport

Când e bine să fac sport

Când e bine să fac sport

Când e bine să fac sport

IMCând e bine să fac sport      Când e bine să fac sport


Postari asemanatoare

Mătreaţa – cum scap de ea?

Mătreaţa – cum scap de ea?

Mătreaţa este una dintre cele mai întâlnite afecţiuni ale scapului şi nu se poate ca măcar o dată în viaţă să nu va fi confruntat cu aşa ceva. Prezenţa mătreţii este cu atât mai incomodă şi ne face să ne simţim jenate cu cât avem […]

De-a leapșa

De-a leapșa

Duminica e prilej de joacă. Şi cum nu e vreme de ieşit cu bicicleta sau cu rolele, astăzi mă joc cu o minunăţie de leapşa primită de la Marmotzel. Şi ca orice leapşa are şi şi regulile ei. Iată care sunt ele: Numește și mulțumește-i […]



21 thoughts on “Când e bine să fac sport”

  • eu sunt mega sedentara. si cum am inceput sa mai si lucrez la birou 8 ore, sunt semi-varza. da am zis ca o sa incerc sa ajung la bazin macar o data pe saptamana si cand vine caldura planuiesc sa-mi achizitionez role :D. inca nu m-am mobilizat dimineata, dar ar cam fi cazul.

  • Inainte sa devin putin „maniaca” de internet si toate cele, mereu faceam sport de cate ori aveam ocazia. Dimineata, inainte de scoala, faceam multe genoflexiuni, dupa-masa saream coarda, mai pe seara mergeam cu bicicleta… Chit ca atunci nu mi se parea ca arat foarte bine, acum ma gandesc cu nostalgie la corpul bine lucrat, muschii vizibili si energia pe care o aveam.
    De la un timp insa, m-am limitat doar la bicicleta (prin oras, nu in casa), dans cand imi mai aduceam aminte si cam atat. Am avut si tentative de alergat, dar nu m-am tinut din cauza vremii ( incerc sa cred 😛 ).
    Totusi, pentru ca la inceput de an mi-am propus un alt stil de viata, incerc zi de zi de fac ceva pentru asta: sa renunt la o masa plina de calorii in schimbul mai multor fructe, sa cobor cateva statii mai devreme din autobuz, etc.
    Vreau sa merg si la aerobic (desi nu prea stiu cu ce se mananca) pentru ca m-am inscris la o asociatie care ofera astfel de sedinte la un pret minor, tocmai pentru a determina lumea sa faca mai multa miscare. Acum timp sa gasesc si pentru asta, ca majoritatea sunt in cursul saptamanii, zile in care sunt full de dimineata pana seara.
    Mi-a placut articolul tau, mi-ar placea sa citesc mai multe de acest gen. Asa ne mai motivam una pe cealalta! 😀

    • Eu am acceptat de curand o provocare lansata de Fitness Urban: 2710 genoflexiuni in 15 zile. Sunt in a 5-a zi si sper sa reusesc sa ma tin de ele. Ma motiveaza sa le fac pt ca am facut cunostinta cu cateva dintre fetele inscrise in „competetie” si imi place sa stiu ca nu trebuie sa le dezamagesc.

  • Când vremea e frumoasă, alergare prin parc 🙂 Aer curat, relaxare…plus că e gratis. Mai merg şi la salsa de vreo două ori pe săptămână. Plus mers, plimbări lungi, urcat scări.. intră mai mult la categoria mişcare, decât sport, dar eu zic că e ok şi aşa. Mi-ar plăcea să merg cu bicicleta prin oraş, anul ăsta am în plan să-mi cumpăra una 🙂
    Sala nu mă încântă deloc, mă cam demoralizează aparatele cred 😀

    • Da, e bine sa nu fortezi nota. Dar sa stii ca si exercitiile de kineto sunt bune nu numai pentru corectarea problemelor de sanatate, ci te ajuta sa te mentii si in forma. La urma urmei, orice efort sustinut actioneaza asupra intregului corp.

  • Fac zilnic macar 15 minute daca nu am timp mai mult
    In special seara
    sau dansez 15 minute prin casa 🙂
    Uneori fac pilates cu niste tutoriale
    cand sunt plecata undeva primul lucru pe care il fac e sa vad daca am acces la o sala
    Slabiciunile mele sunt sporturile de contact si trasul de fiare.

    • Am o prietena care danseaza in fiecare seara. Obisnuiam si eu sa dansez, dar in ultimul an am optat doar pentru un program intens de abdomene (completat cu exercitii pentru fese si membre). Mai imi ramane sa imi fac un plan de lucru si pentru spate/piept.
      Hapi, ai foarte mare grija de tine si imi place asta. Determinarea si vointa ta sunt de laudat 🙂

  • sunt foarte sedentara, nu fac nici 5 minute sport
    am facut candva dansuri – salsa, am facut si zumba, dar acum nu fac nimic, astept sa vina primavara si sa fac si eu putina miscare
    sincer nu prea imi place sa fac sport ca daca mi-ar placea as face 😀

      • la zumba mi-a placut f mult, doar ca era departe sala si in plus un inconvenient atunci cand vine vorba de sport e faptul ca transpir foarte tare, acolo nu erau dusuri disponibile si ca sa nu racesc am nevoie de o jumatate de ora sa-mi revin pt ca altfel sigur ma imbolnavesc,
        daca gasesc o sala mai aproape de unde locuiesc poate ma duc iarasi 😛
        in rest e foarte antrenant, daca iti place sa dansezi e foarte placut 🙂

  • Nici eu nu mai sunt o fana a sportului. Imi placea sa practic inot, tenis si mergeam si la fitness si cardio intr-o vreme. Not anymore, nu mai am chef, caci ajung sleita de puteri de la job. Abia ma tarasc pana acasa, daramite sa mai merg in continuare la sala. :)) Sala mea favorita dotata corespunzator, cu tot ce trebuie, e chiar vis-a-vis de serviciul meu. Ca sa vezi ce nimereala.
    E adevarat ca fac plimbari lungi in natura, dar asta nu se pune, nu? 😛

    • Ei cum sa nu ne puna plimbarile? Intr-adevar, se spune ca daca te plimbi, dar nu cu scopul de a face miscare/ de a te tonifia/slabi rezultatul nu este acelasi. In plus, antrenorii sunt de parere ca obtii rezultate doar daca esti cu mintea la exercitii. Eu sunt de parere ca orice efort, oricat de mic ar fi el, trebuie aplaudat si incurajat 🙂

  • Fara sport, nu exista zi ….
    Si asa si este,.cine face sport, nu va fi demoralizat si va fi gata sa faca ceva nou …..si sa treaca la un nivel superior… Pana la urma facem sport pentru noi, pentru a ne simti bine in pielea noastra, pentru a aduce un plus de energie si de zambet in viata noastra….

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *